درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 05:50:3 FA | AR | PS | EN
سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون            در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم            






تاریخ نشر: 1396/5/1 - 15:19:40
تعداد بازدید: 1981
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

شورای امنیت و اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده می‌گذارند
«دیپلماسی جلسه» مقابل تجاوز به مسجد الاقصی
 «دیپلماسی جلسه» مقابل تجاوز به مسجد الاقصی

به دنبال تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه نشستی فوق‌العاده را در این باره برگزار می‌كند.


روح‌الله صالحی

به دنبال تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی و مسجدالاقصی، اتحادیه عرب روز چهارشنبه نشستی فوق‌العاده را در این باره برگزار می‌كند. پرونده بررسی خشونت علیه فلسطینی‌ها روی میز شورای امنیت سازمان ملل هم قرار گرفته است. به رغم این تحركات دیپلماتیك، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تغییری در روند اقدامات امنیتی در ورودی مسجدالاقصی ایجاد نخواهد كرد.

در شرایطی كه رژیم صهیونیستی با همه ابزارهای قدرت خود خشونت علیه فلسطینی‌ها را تشدید كرده و هر روز بر دامنه این اقدامات می‌افزاید، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به جای اتخاذ موضع جدی تنها به نشست‌های بی‌نتیجه بسنده كرده‌اند. قرار است وزرای خارجه كشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه در قاهره، پایتخت مصر نشست فوق‌العاده‌ای را درباره قدس و مسجدالاقصی برگزار كنند. به گزارش شبكه اسكای نیوز، در این نشست وزرای خارجه كشورهای عضو به بررسی جنایت‌های اسرائیل در قدس اشغالی و تشدید تنش در مسجد الاقصی، تلاش برای تغییر ماهیت تاریخی قدس و اعمال محدودیت در انجام مناسك دینی در این مسجد مبارك از سوی رژیم صهیونیستی خواهند پرداخت. این نشست در پی درخواست ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن برگزار می‌شود كه با شدت گرفتن درگیری‌ها در قدس و دیگر مناطق فلسطینی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزیران خارجه عرب درباره قدس شده بود.

در همین راستا، احمد ابوالغیط، دبیركل اتحادیه عرب ضمن محكوم كردن اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی هشدار داد: (قدس خط قرمز ماست و نمی‌پذیریم كه به احساسات مسلمانان در این باره توهین شود. اسرائیل با جنایات خود در قدس در واقع با آتش بازی می‌كند. ماجراجویی‌های اسرائیل آتش فتنه‌ای بزرگ‌تر را با كشورهای عربی و اسلامی برمی‌افروزد.) نشست اتحادیه عرب درحالی است كه برخی كشورهای مرتجع عرب مثل عربستان سعودی و بحرین كه در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی از روابط پنهانی آنها با اسرائیل منتشر شده است، از سیاست‌های اسرائیل در قدس اشغالی حمایت كرده و عملیات شهادت‌طلبانه را محكوم كرده‌اند، حتی یك مفتی سعودی هفته گذشته مدعی شد كه فلسطینی‌ها باید قدس را برای یهودیان رها كنند. باتوجه به وزن سیاسی عربستان سعودی در اتحادیه عرب احتمال نمی‌رود تصمیم جدی علیه اشغالگری اسرائیل اتخاذ شود. علاوه بر نشست اتحادیه عرب، بررسی پرونده خشونت‌ها در قدس روی میز شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است. منابع دیپلمات اعلام كردند كه شورای امنیت امروز برای بررسی درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تشكیل جلسه می‌دهد. به گزارش روزنامه الیوم السابع، كارل اسكو، نماینده سوئد در شورای امنیت در پیامی در توئیتر اعلام كرد كه سوئد، فرانسه و مصر خواهان برگزاری این نشست شده‌اند. وی گفت: (برگزاری این جلسه با این هدف است كه هرچه‌سریع‌تر چگونگی پاسخگویی به درخواست‌ها جهت كاهش خشونت‌ها در قدس مورد بررسی قرار بگیرد.) نشست شورای امنیت نیز درحالی برگزار می‌شود كه همه قطعنامه‌هایی كه در دهه‌های اخیر علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده با وتوی امریكا به در بسته خورده است و الان نیز این احتمال وجود دارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریكا حامی سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود و در ماه‌های اخیر در سخنانی چالش‌برانگیز مدعی شده است كه سفارت امریكا در تل‌آویو را به قدس انتقال می‌دهد كه در صورت تحقق این اقدام خطرناك، سلطه رژیم صهیونیستی بر قدس به رسمیت شناخته می‌شود.

سیاست افزایش فشار
به رغم هشدار مقامات جهان اسلام و گروه‌های مقاومت برای برداشتن موانع امنیتی در مسجدالاقصی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یك‌شنبه اعلام كرد كه درحال حاضر هیچ تغییری در اقدامات امنیتی اتخاذ شده در ورودی مسجدالاقصی روی نخواهد داد. این خبر درحالی اعلام می‌شود كه كانال 10 رژیم صهیونیستی دیروز گزارش داد پس از كار گذاشتن دوربین‌های مراقبت، پلیس رژیم صهیونیستی اقدام به برداشتن گیت‌های تردد كرده است.

همچنین كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته ردیاب‌های فلزی نصب شده در ورودی‌های (مسجد الاقصی) را با گیت‌های كنترل تردد (فیزیكی) جایگزین كند. گیت‌های ردیاب فلزی در 9 ورودی مسجدالاقصی، با فنس‌های بازرسی بدنی جایگزین خواهند شد. از سوی دیگر، یك مقام ارتش رژیم صهیونیستی به روزنامه (هاآرتص) گفت كه چند هزار نظامی كمكی برای سركوب فلسطینیان و جلوگیری از عملیات استشهادی به كرانه باختری اعزام شده‌اند.‌هاآرتص تأكید می‌كند مقامات نظامی اسرائیلی بسیار نگران هستند عملیات مشابه روز شنبه كه در كرانه باختری رخ داد، بازهم تكرار و شهرك‌نشینان كشته شوند. افزایش تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی پس از عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها كه به هلاكت چند صهیونیست منجر شد، اتخاذ شد و به رغم هشدارهای جهان اسلام و گروه‌های مقاومت برای برداشتن موانع امنیتی در مسجدالاقصی اما رژیم صهیونیستی همچنان این سیاست را ادامه می‌دهد.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/7665


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا خیز با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است

حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین

قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.